Suficirklar; MediYoga

Sitt i lätt meditationsställning eller bredbent, långt fram på en stol.
Håll händerna på knäna och rotera långsamt bäckenbotten i stora cirklar åt höger, medsols.
Svanka fram med höften och låt höften glida ut över höger lår, fortsätt rull höften bakåt så att du krummar ryggen mjukt rulla höften vidare ut över vänster lår och svanka fram igen.
Föreställ dig att du skruvar ner bäckenbotten i underlaget, djupt ner, varv för varv.
Pröva att hålla huvudet centrerat så att det går i motsatt riktning mot rörelsen.
När ryggraden rör sig bakåt, rör sig huvudet framåt, när ryggraden rör sig åt höger går huvudet till vänster osv. På det sättet påverkas hela ryggen.
Efter tre minuter byter du riktning och roterar på samma sätt åt andra hållet.
Ögonen är slutna, fokus i tredje ögat. Vibrera mentalt mantrat SAT NAM i takt med andetag och rörelse.
Det här är en roterande övning som mjukar upp rygg och höfter, ökar genomblödningen i hela ryggen, samtidigt som den stimulerar matsmältningen. En mycket grundande övning.

Kommentera gärna:

Senaste inlägg

Senaste kommentarer

Bloggarkiv

Länkar

-

Etikettmoln