Eldandning

Eldandning ökar syresättningen i blodet, vitaliserar och ger energi till kroppens alla organ, balanserar Navelchakrat samt ökar förmågan att fokusera och vara närvarande i kroppen.
Så här gör du:

  1. Korta, snabba och grunda andetag genom näsan.
  2. Dra in naveln på utandning och låt naveln slappna av, komma ut, på inandning. Som en rytmisk pumpning.
  3. Fokusera på korta utandningar. Bara utandningen är aktiv, låt inandningen ske automatiskt och överlämna inandningen till kroppens reflexer.
  4. Eldandning är lätt, inte tung, så känn att naveln är aktiv men ändå avslappnad och rörelsen rytmisk.
  5. Försök inte att bestämma över naveln med intellektet. Låt det ske och lita på kroppen. Annara är det lätt att eldandningen blir för långsam och tung. 
  6. Slappna av i bröstkorg, axlar och ansikte.
Det kan vara lättare att komma igång med eldandning om du först tar några långa, djupa andetag för att slappna av i mage, rygg och bröstkorg.
Det kan också vara lättare att börja flämta genom munnen, hitta rytmen och sedan flytta andningen upp till näsan.


 

Kommentera gärna:

Senaste inlägg

Senaste kommentarer

  • Sandra » MediYoga Bas, start 11/9:  ”Hej på dig. Vad hette den sidan på nätet du berätta om i tisdags . Mvh Sandra ”

  • Jessica blom » MediYoga Bas, start 11/9:  ”Hej Ann! Jag skulle gärna vilja hoppa på detta igen. Har ingen möjlighet att kom..”

  • Kattis Ljungströmmer » MediYoga 13 och 14 mars!:  ”Hej! Jag skulle vilja anmäla mig till MediYoga-kursen på onsdagar. Jag kommer oc..”

  • Brita Nordblad » ProvaPå MediYoga 12 mars:  ”Vacker och lockande inbjudan! Det blir nog fullt hus!”

  • Susanne lövenås » MediYogann Studio:  ”Hej! Jag är intresserad av mediyoga. Finns det plats i din grupp?”

Bloggarkiv

Länkar

-

Etikettmoln