Ryggflex i fjärilen

Sitt på golvet, för ihop fotsulorna mot varandra och dra in fötterna mot kroppen.
Knäpp händerna och lägg dem över tårna.
Skjut fram höften lite så att ryggen blir rak.
Andas in och rulla fram höften så att du får en mjuk svank och lyft bröstbenet uppåt,
andas sedan ut och låt höft och bäcken rulla bakåt så att även ryggraden kröker bakåt.
Håll hakan stabil så att inte huvudet guppar upp och ner.
Andas in rulla framåt, uppåt - andas ut, rulla bakåt.
Avsluta med mjukt rotlås. Vila sittande.

Kommentera gärna:

Senaste inlägg

Senaste kommentarer

  • Sandra » MediYoga Bas, start 11/9:  ”Hej på dig. Vad hette den sidan på nätet du berätta om i tisdags . Mvh Sandra ”

  • Jessica blom » MediYoga Bas, start 11/9:  ”Hej Ann! Jag skulle gärna vilja hoppa på detta igen. Har ingen möjlighet att kom..”

  • Kattis Ljungströmmer » MediYoga 13 och 14 mars!:  ”Hej! Jag skulle vilja anmäla mig till MediYoga-kursen på onsdagar. Jag kommer oc..”

  • Brita Nordblad » ProvaPå MediYoga 12 mars:  ”Vacker och lockande inbjudan! Det blir nog fullt hus!”

  • Susanne lövenås » MediYogann Studio:  ”Hej! Jag är intresserad av mediyoga. Finns det plats i din grupp?”

Bloggarkiv

Länkar

-

Etikettmoln