Övning för livet - SOAS

Stress - SOAS
SOAS kan du använda när som helst och var som helst.

  • Stanna upp - ta kontakt med andningsankaret (eller ta tre Långa Djupa Andetag).
  • Observera vad som pågår i dig - spänningar i kroppen, känslor, stresstankar om vad som sker nu och vad som ska ske sedan - tills du
  • Accepterar situationen som den är.
  • Välj om du ska svara - på något ändamålsenligt sätt eller om du ska
  • Släppa taget - och låta det som är bara vara en stund, om det är möjligt.
"Mindfulness i Vardagen" skriven av
Ola Schenström

Kommentera gärna:

Senaste inlägg

Senaste kommentarer

  • Sandra » MediYoga Bas, start 11/9:  ”Hej på dig. Vad hette den sidan på nätet du berätta om i tisdags . Mvh Sandra ”

  • Jessica blom » MediYoga Bas, start 11/9:  ”Hej Ann! Jag skulle gärna vilja hoppa på detta igen. Har ingen möjlighet att kom..”

  • Kattis Ljungströmmer » MediYoga 13 och 14 mars!:  ”Hej! Jag skulle vilja anmäla mig till MediYoga-kursen på onsdagar. Jag kommer oc..”

  • Brita Nordblad » ProvaPå MediYoga 12 mars:  ”Vacker och lockande inbjudan! Det blir nog fullt hus!”

  • Susanne lövenås » MediYogann Studio:  ”Hej! Jag är intresserad av mediyoga. Finns det plats i din grupp?”

Bloggarkiv

Länkar

-

Etikettmoln