Självmedkänsla

Något att öva på
Självmedkänsla är både ett forskningsområde och något att öva på. Man kan träna förmågan att vara vänlig mot sig själv, vilket minskar stress och ökar känslan av livskvalitet. Studier från flera olika kulturer i världen visar att självmedkänsla har starka samband med att må bra och känna sig till freds, medan hård självkritik hör ihop med depression och missnöje med livet. 
Metoderna för att träna självmedkänsla har fått stort genomslag i USA, Australien och norra Europa.
Boken  "Självmedkänsla" av Agneta Lagercrantz är den första boken som introducerar idéerna för en större allmänhet i Sverige.

Kommentera gärna:

Senaste inlägg

Senaste kommentarer

  • Sandra » MediYoga Bas, start 11/9:  ”Hej på dig. Vad hette den sidan på nätet du berätta om i tisdags . Mvh Sandra ”

  • Jessica blom » MediYoga Bas, start 11/9:  ”Hej Ann! Jag skulle gärna vilja hoppa på detta igen. Har ingen möjlighet att kom..”

  • Kattis Ljungströmmer » MediYoga 13 och 14 mars!:  ”Hej! Jag skulle vilja anmäla mig till MediYoga-kursen på onsdagar. Jag kommer oc..”

  • Brita Nordblad » ProvaPå MediYoga 12 mars:  ”Vacker och lockande inbjudan! Det blir nog fullt hus!”

  • Susanne lövenås » MediYogann Studio:  ”Hej! Jag är intresserad av mediyoga. Finns det plats i din grupp?”

Bloggarkiv

Länkar

-

Etikettmoln