Nackrullning

Så här gör Du
Sitt i lätt meditationsställning.
Låt huvudet rulla medsols. Mjukt och kontrollerat. Ett långsamt varv som tar cirka 10 sekunder.
Andas in när huvudet rullar bakåt och ut när hakan går fram i bröstet.
Axlar och käkar är avspända.
Efter 10 varv byter Du riktning och rullar 10 varv åt motsatt håll.Räta sedan upp huvudet och vila 3 - 5 min.
Tänk på att nacken är en känslig kroppsdel. arbeta försiktigt.
Gör denna övning med varsamhet och kärleksfull vänlighet till dig själv.
 

Kommentera gärna:

Senaste inlägg

Senaste kommentarer

  • Sandra » MediYoga Bas, start 11/9:  ”Hej på dig. Vad hette den sidan på nätet du berätta om i tisdags . Mvh Sandra ”

  • Jessica blom » MediYoga Bas, start 11/9:  ”Hej Ann! Jag skulle gärna vilja hoppa på detta igen. Har ingen möjlighet att kom..”

  • Kattis Ljungströmmer » MediYoga 13 och 14 mars!:  ”Hej! Jag skulle vilja anmäla mig till MediYoga-kursen på onsdagar. Jag kommer oc..”

  • Brita Nordblad » ProvaPå MediYoga 12 mars:  ”Vacker och lockande inbjudan! Det blir nog fullt hus!”

  • Susanne lövenås » MediYogann Studio:  ”Hej! Jag är intresserad av mediyoga. Finns det plats i din grupp?”

Bloggarkiv

Länkar

-

Etikettmoln