MediYogann tillbaks igen!

 Kärleksfull vänlighet för livskraft
Ägna augusti månad åt att sätta fokus på att hantera stress så att den inte får fäste i din kropp.
Här är fem övningar att använda när du behöver sätta stopp för din stress:
GÖR SÅ HÄR:

  1. Gå undan. Ta dig till första bästa plats där du kan vara ensam en liten stund.
  2. Fokusera på din andning. Pröva att släpp taget om tankarna på den situation som reagerat inom dig och att  vila i stillhet i ditt inre.
  3. Rikta nu din uppmärksamhet på dig själv. Visualisera dig själv lugn, glad, harmonisk, kraftfull och se en inre vision av "ditt bästa jag".
  4. Upprepa följande mantra:"Jag får nu den kraft, hjälp och energi jag behöver. Jag står stark i mig själv."
  5. Ge dig själv en "klapp-massage" över hela kroppen. Klappa igång cirkulationen i benen, överkroppen, ut över armarna, och avsluta med huvudmassage.
Ur HÄLSA Kalender 2018

Kommentera gärna:

Senaste inlägg

Senaste kommentarer

  • Sandra » MediYoga Bas, start 11/9:  ”Hej på dig. Vad hette den sidan på nätet du berätta om i tisdags . Mvh Sandra ”

  • Jessica blom » MediYoga Bas, start 11/9:  ”Hej Ann! Jag skulle gärna vilja hoppa på detta igen. Har ingen möjlighet att kom..”

  • Kattis Ljungströmmer » MediYoga 13 och 14 mars!:  ”Hej! Jag skulle vilja anmäla mig till MediYoga-kursen på onsdagar. Jag kommer oc..”

  • Brita Nordblad » ProvaPå MediYoga 12 mars:  ”Vacker och lockande inbjudan! Det blir nog fullt hus!”

  • Susanne lövenås » MediYogann Studio:  ”Hej! Jag är intresserad av mediyoga. Finns det plats i din grupp?”

Bloggarkiv

Länkar

-

Etikettmoln