Långa Djupa Andetag

Andas in genom näsan, fyll magen som en ballong.
Fortsätt så att bröstkorgen går upp och ut åt sidorna. Fortsätt fylla luft ända upp till nyckelbenen.
Gör en naturlig paus och andas sedan ut i omvänd ordning; först sjunker nyckelbenen, därefter bröstkorgen och slutligen sjunker magen ner igen.
Låt magen och bröstkorgen vidga sig mer och mer för varje andetag.
Ett bra sätt att träna andning är liggande på rygg.
Håll en hand på magen och en på bröstet och känn andningens rörelse.

Långa Djupa Andetag:

  • Skapar lugn och avspänning
  • Reducerar gifter och slem från lungor och luftvägar
  • Underlättar blodcirkulationen
  • Förhindrar ackumulation av kolesterol i blodet
  • Stimulerar kemisk balans i hjärnan och reglerar pH-värdet
  • Ökar flödet av spinalvätska till hjärnan
  • Motverkar depression, osäkerhet och rädsla
  • Löser upp blockeringar i det praniska flödet
  • Stärker ditt elektromagnetiska fält, din aura
  • Påverkar hypofysen, öppnar din intuition

Kommentera gärna:

Senaste inlägg

Senaste kommentarer

  • Sandra » MediYoga Bas, start 11/9:  ”Hej på dig. Vad hette den sidan på nätet du berätta om i tisdags . Mvh Sandra ”

  • Jessica blom » MediYoga Bas, start 11/9:  ”Hej Ann! Jag skulle gärna vilja hoppa på detta igen. Har ingen möjlighet att kom..”

  • Kattis Ljungströmmer » MediYoga 13 och 14 mars!:  ”Hej! Jag skulle vilja anmäla mig till MediYoga-kursen på onsdagar. Jag kommer oc..”

  • Brita Nordblad » ProvaPå MediYoga 12 mars:  ”Vacker och lockande inbjudan! Det blir nog fullt hus!”

  • Susanne lövenås » MediYogann Studio:  ”Hej! Jag är intresserad av mediyoga. Finns det plats i din grupp?”

Bloggarkiv

Länkar

-

Etikettmoln