Måndagsråd

Visa acceptans och omtanke om dig själv
Vissa dagar kan man behöva träna på  sin acceptans och sin omtanke om sig själv lite extra.
Särskilt då man upplever starka känslor, tankar, kroppsliga förnimmelser av någon anledning.
Då kan Du stanna upp och lyssna in dig själv en stund.

  • Sätt dig ner och slut ögonen
  • Ta några Långa Djupa Andetag och känn in din kropp
  • Vänd din uppmärksamhet inåt och lyssna på vilka känslor, tankar eller andra förnimmelser som finns där
Kom ihåg att vara vänlig och varsam med dig själv.

Kommentera gärna:

Senaste inlägg

Senaste kommentarer

  • Jessica blom » MediYoga Bas, start 11/9:  ”Hej Ann! Jag skulle gärna vilja hoppa på detta igen. Har ingen möjlighet att kom..”

  • Kattis Ljungströmmer » MediYoga 13 och 14 mars!:  ”Hej! Jag skulle vilja anmäla mig till MediYoga-kursen på onsdagar. Jag kommer oc..”

  • Brita Nordblad » ProvaPå MediYoga 12 mars:  ”Vacker och lockande inbjudan! Det blir nog fullt hus!”

  • Susanne lövenås » MediYogann Studio:  ”Hej! Jag är intresserad av mediyoga. Finns det plats i din grupp?”

  • Mia Gunnarsson » Prova På MediYoga!?:  ”Kan jag vara med trots att jag har svår fibromyalgi och därigenom kroniska smärt..”

Bloggarkiv

Länkar

-

Etikettmoln