Mindfitness

Sömn: När vi sover och vilar, bearbetar hjärnan intryck och känslor och minnet förbättras.
Motion: När vi rör oss stärker vi hjärnan på många olika sätt.
Fokus: När vi koncentrerar oss djupt på en uppgift och utmanar oss får vi nya kopplingar i hjärnan.
Lek: När vi tillåter oss själva att vara spontana och lekfulla och upplever nya saker skapas nya kopplingar i hjärnan.
Slappa: När vi tillåter oss att göra ingenting, utan mål, så laddar vi hjärnan med ny kraft.
Relationer: När vi träffar vänner och andra människor mår vi bra och utvecklar den del av hjärnan som stärks av goda relationer.
Time in: När vi reflekterar och går inåt och fokuserar på bilder, känslor och tankar hjälper vi hjärnan att samordna och integrera.

Kommentera gärna:

Senaste inlägg

Senaste kommentarer

  • Kattis Ljungströmmer » MediYoga 13 och 14 mars!:  ”Hej! Jag skulle vilja anmäla mig till MediYoga-kursen på onsdagar. Jag kommer oc..”

  • Brita Nordblad » ProvaPå MediYoga 12 mars:  ”Vacker och lockande inbjudan! Det blir nog fullt hus!”

  • Susanne lövenås » MediYogann Studio:  ”Hej! Jag är intresserad av mediyoga. Finns det plats i din grupp?”

  • Mia Gunnarsson » Prova På MediYoga!?:  ”Kan jag vara med trots att jag har svår fibromyalgi och därigenom kroniska smärt..”

  • Hanna Brodén » MediYoga 13 och 14 mars!:  ”Mediyoga medel onsdag ”

Bloggarkiv

Länkar

-

Etikettmoln