Förankra dig i nuet

Träna ditt andningsankare
Genom att medvetet inrikta din uppmärksamhet på din andning förankrar du dig i nuet. Du tränar på din förmåga att observera din andning och därigenom att gång på gång komma tillbaka till ditt här och nu.
Dina tankar kommer att vandra framåt och tillbaka i tiden. När du lägger märke till att de gör det för du varsamt tillbaka din uppmärksamhet till din andning.
Denna träning att komma tillbaka till vad som är här och nu, är att träna sitt andningsankare.
Att vara uppmärksam på din andning hjälper dig att samla dig och att fokusera på ditt sinne.

Kommentera gärna:

Senaste inlägg

Senaste kommentarer

  • Sandra » MediYoga Bas, start 11/9:  ”Hej på dig. Vad hette den sidan på nätet du berätta om i tisdags . Mvh Sandra ”

  • Jessica blom » MediYoga Bas, start 11/9:  ”Hej Ann! Jag skulle gärna vilja hoppa på detta igen. Har ingen möjlighet att kom..”

  • Kattis Ljungströmmer » MediYoga 13 och 14 mars!:  ”Hej! Jag skulle vilja anmäla mig till MediYoga-kursen på onsdagar. Jag kommer oc..”

  • Brita Nordblad » ProvaPå MediYoga 12 mars:  ”Vacker och lockande inbjudan! Det blir nog fullt hus!”

  • Susanne lövenås » MediYogann Studio:  ”Hej! Jag är intresserad av mediyoga. Finns det plats i din grupp?”

Bloggarkiv

Länkar

-

Etikettmoln